TOPIC
|
WEEK
|
PECAHAN KANDUNGAN
|
1
|
1
|
Pengenalan:
Teori-Teori
Pembelajaran (Behavioral, Skema & Pemprosesan Maklumat dan
sebagainya)
●
Pelaziman klasik, Pavlov,
Watson
●
Pelaziman operan,
Thorndike, Skinner
|
2
|
2
|
Minda dan
Kognisi:
●
Brain-based Learning –
bagaimana minda belajar (how brain
learns)
|
3
|
Minda dan
Kognisi:
●
Paradox otak kanan dan otak
kiri
|
|
4
|
Minda dan
Kognisi:
●
Brain-compatible classroom
●
Kajian neurosains dan
perspektif terhadap pembelajaran (brain imaging)
|
|
3
|
5
|
Memori dan
Pembelajaran Bermakna
●
Memori, persepsi dan
tindakan (action)
●
Attention and learning
|
6
|
Memori dan
Pembelajaran Bermakna
●
Kognisi visual
●
Rasionaliti dan kognisi
|
|
7
|
Memori dan
Pembelajaran Bermakna
●
Bahasa dan kognisi
●
Metematik dan kognisi
|
4
|
8
|
Penyelesaian
Masalah dan Penilaian Berasaskan Pemikiran
● Langkah-langkah dalam penyelesaian masalah
● Halangan-halangan dalam penyelesaian masalah
|
9
|
Penyelesaian
Masalah dan Penilaian Berasaskan Pemikiran
● Authentic
problem solving
|
|
10
|
Penyelesaian
Masalah dan Penilaian Berasaskan Pemikiran
● Focusing
on feedback
●
Improving students achievements
|
|
5
|
11
|
Kognisi dan
Metakognisi
● Thinking and reasoning
|
12
|
Kognisi dan
Metakognisi
● Learner-centered models of teaching and
learning
●
Refleksi
|
|
6
|
13
|
ICT and
Learning
● Effects of ICT on visualization, memory and thinking
|
14
|
ICT and
Learning
●
Penyelidikan berkenaan
kesan dan pengaruh ICT dalam pendidikan.
|
0 comments:
Post a Comment